Wpisy oznaczone tagiem białko

Ważne zasady podczas budowania masy mięśniowej. – BIAŁKO

Kategorie: Masa mięśniowa
Tagi: , ,

Ważne zasady podczas budowania masy mięśniowej. - BIAŁKO Zaraz po nadwyżce kalorycznej jednym z największych i najważniejszych zasad każdego adepta siłowni jest dostarczanie dużej ilości białka, które ma za zadanie być jako budulec mięśniowy. Jest to jeden z najważniejszych makroskładników w naszym pożywieniu. Młodzi adepci sportów siłowych musza pamiętać, ze najbardziej efektywną liczbą białka na dzień w naszym organizmie jest około od 1,8 do 2,0 grama białka na cały kilogram masy naszego ciała. Warto również pamiętać, że najlepszymi, pełnowartościowymi źródłami białka są mięsa, ryby jaja oraz białka serwatkowe, troche niżej są produkty mleczne, czyli nabiał, taki jak twarogi, serki wiejskie. Co do białka, warto pamiętać, że musimy je spożywać przed jak i po treningu. Jeżeli masz serwatkę czyli białko w prochu, warto je spożyć na 30mnut przed treningiem. Serwatka jest rodzajem białka, które szybko się trawi i nie będzie żadnych problemów podczas treningu z trawieniem a efektywnie zabezpieczy nasze mięśnie przed katabolizmem. Zwiększa to synteze białek, i pomaga w rozroscie miesni. Włókna mięśniowe rosną po zakończonym treningu, a nie podczas- warto o tym pamiętać. Spożywanie białka po treningu lekko osłabia poziom kortyzolu, co jest odpowiedzialne za uszkodzenia mięśniowe! Które sprawiaja ze nazsz organizm szybciej się regeneruje po skończonym treningu siłowym czy treningu aerobowym. Warto więc zastosować się do wyzej wymienionych wskazówek, co do spożywania białka, ponieważ jest to kluczowe w budowaniu masy mięśniowej

Ile białka potrzeba, aby efektywnie rosnąć?

Kategorie: Dieta
Tagi: , ,

Ile białka potrzeba, aby efektywnie rosnąć? Jest wiele sportów, lecz w żadnych sportach o odżywianiu nie wiedzą tyle co kulturyści. Sporty sylwetkowe są jedyną dyscypliną w której potrzeba tak precyzyjnego odżywiania. To jest taki sport, gdzie potrzeba jakościowego jedzenia. Dużo młodych adeptów sportów siłowych pyta się, ile potrzebuje białka w swojej diecie by efektywnie rosnąć. Można to łatwo wyliczyć, na przykładzie, jeżeli ważysz 100kg, i posiadasz 10% tkanki tłuszczowej. Co za tym idzie potrzebujesz 180g białka dziennie. Stosunkowo przyjęlo się, że powinno przyjmować się od 1,8 do 2,2g bg białka dziennie. Najlepszymi źródłami białek są, ryby, mięso, nabiał oraz odżywki serwatkowe. Białka są źrółdme energii , która służyd wspomagania treningu. Jeśli jemy zbyt mało węglowodanów, a dużo białka, to energia zostanie pobrana z białek, a nie z mięśni co za tym idize nasze mięsnie nie zostaną naruszone. Przed zawodami kulturyści stosują nawet po 3-4g na kilogram beztłuszczowej masy ciała białek! Co jest ogromną ilością. Dla przeciętnej osoby, ćwiczącej tylko dla siebie w zupełności wystarczy 2g białka na kilogram ciała, nie musi być to białko tylko zwierzące, nabiał to świetne źródło wapnia jak i serwatki białkowe. Musimy również pamiętac o tym, że dobrze by było, gdybyśmy nie spożywali całego zapotrzebowania na białko danego dnia w jeden posilek. Najlepiej sobie to rozbić powiedzmy, jemy 180g białka dziennie co za tym idzie przy sześciu posiłkach 6x 30g = 180 g co daje nam 30g białka na każdy posiłek, które się efektywnie przyswoi.

Problemy podczas budowania masy mięśniowej – jak je pokonać cz2.

Kategorie: Masa mięśniowa
Tagi: , ,

Problemy podczas budowania masy mięśniowej – jak je pokonać cz2. Jeżeli chodzi o białko to jest to jeden z najważniejszych makroskładników, jego spożywanie powinno być na poziomie 1,5 do 2g białka na kilogram masy ciała. Białko posiada najwyższy wskaźnik efektu termogenicznego i bardzo przyśpiesza metabolizm. Diete możemy uzupełniać poprzez odżywki. Jeżeli masz problem z spożyciem kosmicznej ilości kcal w ciągu dnia, możesz skorzystać z odżywek węglowodanowo białkowych jakimi są gainery. Pamiętaj ,żeby nie były one całkowicie zamiennikami posiłków, niech będą dodatkiem do posiłku, bądź dodatkowym posiłkiem. Gainery zawierają węglowodany złożone, lecz szybko uwalniają energię do krwi. Nie możemy ich stosować zbyt często . Najlepiej stosować maxymalnie dwa razy podczas dnia. Ważny jest również wybór treningu z którego będziemy pracować nad naszymi mięśniami, podczas masy, nasza siła rośnię więc musimy dać odpowiedni bodziec dla mięśni. Pamiętaj, że jeżeli robisz dużo treningów, musisz analogicznie dodawać i spożywać większą ilość kalorii podczas dnia aby nabrac masy miesnowej! Najlepiej skupić się na treningach 6-10 powtórzeń w róznej formie, czy to Split FBI czy również push/pull. Pamiętaj również o tym, że każdy wysiłek fizyczny, nie tylko siłownia i sporty siłowe, ale tka samo zwykłe kopanie piłki na boisku może sprawić, że potrzebujemy większej ilośći kalorii podczas dnia.