Wpisy oznaczone tagiem budowa

Problemy podczas budowania masy mięśniowej – jak je pokonać? Cz1

Kategorie: Masa mięśniowa
Tagi: , ,

Problemy podczas budowania masy mięśniowej – jak je pokonać? Cz1 Sporty siłowe jak i kształtowanie sylwetki wiążę się z budowaniem jak i spalaniem tkani tłuszczowej. Wiele osób niestety ma problem z tym pierwszym – jak nabrać dobrej jakościowo masy mięśniowej. Jest to poważny problem dla młodych adeptów siłowni.Warto pamiętać, że to czy nabierzemy mase mięśniową, czy ją tracimy jest zależne od zapotrzebowania kalorycznego i ilości energii którą dostarczymy naszemu organizmowi z pożywienia.Analogicznie im mniejsza pula kalorii przyjęta dla organizmu tym tracimy, im większa zyskujemy. Największe problemy z przytyciem jak i nabraniem masy mięśniowej mają osoby o typie sylwetki ektomoroficznej. Posiadaja one niezwykle wysokie ciężkie do zjedzenia wysokie zapotrzebowanie energetyczne. Przez co budowanie mięśni jest dla nich trudne. Zatem zapytasz pewnie co powinieneś jeść? W jadłospisie osób które mają problem przyswoić ogromne ilości kalorii nie może zabraknąć węglowodanów złożonych o niskim indeksie glikenicznym, może być to naprzykład ryż brązowy, kasza grycza, płatki owsiane. Mogą być to również owocwe jak i carbo podczas trening, w tym przypadku to powinno się kształtować około 1 graman kilogram ciała. Weglowodany to nie wszystko – pamiętajmy o tym. Ważne jest dostarczanie tak dużej ilości kcal, ale czasami jest to niemożliwe przez zbyt szybki metabolizm. Jak temu zapobiec? Z pomocą przychodzą tłuszcze, które spowalniają metabolizm u takich osób. Takimi tłuszczami mogą być olej lniany, siemie lniane, oliwa z oliwek, avocado czy orzechy włoskie.

Jaki typ budowy posiadasz? Cz1

Kategorie: Trening
Tagi: , ,

Jaki typ budowy posiadasz? Cz1 Gdy podejmiesz decyzję o starcie w ćwiczeniu na siłowni ważne jest zweryfikowanie swojego soma typu w celu szybszego osiągnięcia wymarzonej sylwetki. Podczas tego artykułu postaram Ci się przedstawić i przybliżyć do której grupy zalicza sioę Twoje ciało. Zacznijmy od początku, czym jest somatotyp – jest to typ budowy ciała, która odnosi się do proporcji ciała, branej pod uwagę jako całość. Trzy podstawowe typy budowy ciała – ektomorfik, mezomorfik, endomorfin. Każdy z typów budowy ciała charakteryzuje się całkiem inną budową. Łatwo określić do której grupy należysz. Zacznijmy od pierwszego somatotypu jakim jest Ektomorfik. Podstawowymi cechami Ektomorfika jest bardzo niski poziom tkanki tłuszczowej i bardzo małe mięśnie. Kolejnymi aspektami tej budowy ciała są szczupłe ramiona, płaska klatka piersiowa oraz bardzo szybki metabolizm. + Dla ektomorfika jest taki, że przy odpowiedniej diecie łatwiej nabrać takiej osobie suchej masy mięśniowej. Łatwo określić typową budowę ektomorfika – najczęściej to po prostu PATYK 🙂 Kolejnym typem budowy będzie endomorfin typowy grubas. Ten typ budowy cechuje wysoki poziom tkanki tłuszczowej znacznie większa siła wyjściowa od ektomrofika i bardzo łatwie przybieranie masy mięśniowej jak i tłuszczowej. Znacznie gorzej ma z spalaniem tłuszczu niż ektomorfik. Typową wadą enomrofika jest zwolniony metabolizm i tłuszcz gromadzący się na całym ciele. Określenie do sylwetki – kulka, owalny, grubas.

Jaki typ budowy posiadasz? Cz2

Kategorie: Trening
Tagi: , ,

Jaki typ budowy posiadasz? Cz2 W przypadku endomorfika jest troche inaczej niż w przypadku endomorfika potrzebuje zaś on tylko lekkiej nadwyżki kalorycznej by budować masę mięśniową, ten rodzaj budowy potrzebuje stałej kontroli kalorycznej. Nawet małe zaniedbania diety mogą prowadzić do typowego „zalania” tkanką tłuszczową. Budowanie masy nie stanowi problemu dla endomorfika, jednak bez dobrych proporcji Neie zbuduje on zbyt dużo, tylko tkanke tłuszczową. Najczęściej endomorficy pojawiają się w trójbojach siłowych, gdzie liczy się siła a nie wygląd. Ostatnim już typem budowy będzie typ mezomorfika – którego cechuje niski poziom tkanki tłuszczowej, szerokie barki, wyraźnie widoczne mięsnie i wąska talia oraz duża siła. Jest to idealna sylwetka dla osoby ćwiczącej, urodzona do ćwiczeń. Zwyczajny mezomorfik trzymając dietę bez wielkich starań wygląda bardzo dobrze. Wiele razy nie ćwiczący mezomorfik wgyląda lepiej niż typowy ektomorfik który trenuje kilka miesięcy. Wszystko spowodowane jest genetyką. Istnieją również połączone tpyy budowy. Które idealnie się charakteryzują. Istnieją kombinacje dla ektomorfiku/mezomorfikow, oraz mezomorfików/endomrfików. Jakie podsumowanie całego tego artykułu? Niezależnie jaki typ budowy ciała posiadasz, przy dobrej diecie, jak i dobrym treningu po określonym czasie będziesz dobrze wyglądał.

Najważniejsze zasady podczas budowania masy mięśniowej

Kategorie: Masa mięśniowa
Tagi: , ,

Najważniejsze  zasady podczas budowania masy mięśniowej Pierwszą najważniejszą zasadą w budowaniu masy mięśniowej jest nadwyżka kaloryczna, czyli dodatni bilans kaloryczny całego dnia. Jest to najważniejsza rzecz w budowaniu masy mięśniowej.Jeśli pozostałe zasady ominiesz – OK. coś zbudujesz, ale bez tego nie da rady!! Jest pełno kalkulatorów w internecie, które pozwalają na obliczanie własnego zapotrzebowania kalorycznego na cały dzień. Pamiętaj, że niezależnie jakie makroskładniki spożywasz, organizm traktuje je jako paliwo dla organizmu. Więc warto zwiększyć ilość spożywanych węglowodanów w swojej diecie. Oczywiście zaopatrzyć trzeba się w te węglowodany, które są zdrowe, nie sztuka zjeść paczkę chipsów czy coś – pamiętajmy, wszystko jest tdla ludzi, przy budowaniu masy mięśniowej powinno być to przynajmniej 5g węglowodanów na kilogram ciała! Dla niektórych są to duże ilości, a niektórzy zajadaja się więcej, wiadomo, dla jednej osoby wystarczy 5g, a dla drugiej 8g, zależy to też od typu budowy osoby. Warto więc patrzeć w lustro, robić zdjęcia pogładowe jak i wazyć się co tydzień. Jeżeli waga „stoi” warto dodać powiedzmy 50-100g węglowodanów do naszej diety, i obserwowac co się z nami „ dzieje” Pamiętaj również o tym by rozkładać węglowodany na cały dzień, ponieważ jest to paliwo – i największy bodziec energetyczny dla naszego ciała podczas całego dnia. Warto zapamiętać o glikogenie, ze podczas diety nie może być zbyt nisko,ponieważ organizm zacznie rozbija komórki mięśniowe i z Twojego budowania masy mięśniowej będą nici!

« poprzednie