Ile białka potrzeba, aby efektywnie rosnąć?

Kategorie: Dieta
Tagi: , ,

Ile białka potrzeba, aby efektywnie rosnąć? Jest wiele sportów, lecz w żadnych sportach o odżywianiu nie wiedzą tyle co kulturyści. Sporty sylwetkowe są jedyną dyscypliną w której potrzeba tak precyzyjnego odżywiania. To jest taki sport, gdzie potrzeba jakościowego jedzenia. Dużo młodych adeptów sportów siłowych pyta się, ile potrzebuje białka w swojej diecie by efektywnie rosnąć. Można to łatwo wyliczyć, na przykładzie, jeżeli ważysz 100kg, i posiadasz 10% tkanki tłuszczowej. Co za tym idzie potrzebujesz 180g białka dziennie. Stosunkowo przyjęlo się, że powinno przyjmować się od 1,8 do 2,2g bg białka dziennie. Najlepszymi źródłami białek są, ryby, mięso, nabiał oraz odżywki serwatkowe. Białka są źrółdme energii , która służyd wspomagania treningu. Jeśli jemy zbyt mało węglowodanów, a dużo białka, to energia zostanie pobrana z białek, a nie z mięśni co za tym idize nasze mięsnie nie zostaną naruszone. Przed zawodami kulturyści stosują nawet po 3-4g na kilogram beztłuszczowej masy ciała białek! Co jest ogromną ilością. Dla przeciętnej osoby, ćwiczącej tylko dla siebie w zupełności wystarczy 2g białka na kilogram ciała, nie musi być to białko tylko zwierzące, nabiał to świetne źródło wapnia jak i serwatki białkowe. Musimy również pamiętac o tym, że dobrze by było, gdybyśmy nie spożywali całego zapotrzebowania na białko danego dnia w jeden posilek. Najlepiej sobie to rozbić powiedzmy, jemy 180g białka dziennie co za tym idzie przy sześciu posiłkach 6x 30g = 180 g co daje nam 30g białka na każdy posiłek, które się efektywnie przyswoi.