Manipulacja węglowodanami podczas masy lub redukcji

Kategorie: Dieta
Tagi: , ,

Manipulacja węglowodanami podczas masy lub redukcji Udowodniono wiele razy, że diety bogate w dużą liczbę węglowodanów są dużo lepsze niż te bogate w węglowodany Jak manipulować węglowodanami, Na początku trzeba dodać kalorie które spożywamy cały tydzień i otrzymaną liczbę dzielimy przez siedem, powiedzmy, że wychodzi około 3 tyś kcal, później musimy ustalić udział tłuszczu w diecie, musimy o tym wiedzieć, ze tylko 15% kalorii dziennego pożywienia może posiadać tłuszcz, czyli w przeciętny dniu 450kcal ,może być tylko z tłuszczu. Co do białka musi to być około 2g białka na kilogram ciała. Reszta są to węglowodany. Redukowanie tkanki tłuszczowej powinno wyglądać schematem ABC czyli A- mała liczba węglowodanów, B- średnia ilość węglowodanów, C – duża liczba węglowodanów. Takim samym schematem czyli ABC, możemy budować masę mięśniową. Dieta ABC używana jest coraz częściej podczas budowania masy mięśniowej aby powiększyć masę mięśniowa warto zmodyfikować dietę ABC. Zacznijmy od ustalenia punktu startowego, którym będzie punkt A na przykładzie tych 3000 kcal, w dzień A powinniśmy spożyć 417g węglowodanów i 220g białka, w dzień B już powinno być to 500g węglowodanów i 220g białka, a w dzień C 625g węglowodanów i 220g bialka. Jeżeli chcemy efektywnie zbudować masę mięśniową, musimy powtarzać tą kombinację oczywiście wiele razy, a jeżeli waga stoi to dodać węglowodany do dnia A i obliczyć dalsze dni. Jest to dieta, która coraz więcej osób stosuje w kulturystyce ? tzw carb cycling