Wpisy oznaczone tagiem mezo

Skuteczne budowanie masy mięśniowej u ektomorfika

Kategorie: Dieta
Tagi: , ,

Skuteczne budowanie masy mięśniowej u ektomorfika Ektomorficy posiadają specyficzną budowę ciała, która wymaga o wiele więcej wysiłku niż zbudowanie masy mięśniowej w przypadku okresu masowego u mezo czy endomorfików. Są 3 zasady których musimy się trzymać by dobrze zbudować masę mięśniową. 1. Dobrze zbilansowana dieta 2. Odpowiedni trening 3. Wystarczająca efektywna regeneracja. Ponad 60-70% sukcesu jest w diecie, musimy mieć nadwyżkę kaloryczną – jeżeli jesteś typowym ektomorfikiem nadwyżka kaloryczna musi być zdecydowanie większa niż utrzymanie wagi. Największym problemem ektomorfika jest problem z przejedzeniem. Typowy ektomorfik powinien spożywać aż o 15% więcej niż potrzebuje jedzenia w dziennym bilansie kalorycznym. Ale dieta za nas nie zbuduje mięśni musimy o tym pamiętać, ważny jest również odpowiedni trening. Który jest 25% udanej masy. Ważna jest progresja siłowa, musimy dać duży bodziec uderzeniowy dla naszego mięsnia i najlepiej byśmy ćwiczyli na wolnych ciężarach. Ważna jest również odpowiednia regeneracja jak i sen.Optymalna ilość snu dla osoby która ćwiczy na siłowni jest to około 7 godzin i 30min. Podzcas snu odpoczywa hormon wzrostu, który jest odpowiedzialny za regeneracje. Ważny jest również wypoczynek podczas dnia. Jesteś ektomorfikiem, więc musisz spożyc bardzo dużą ilość kalorii, przy dodatkowym wysiłku innych sportach, itd., będziesz musiał jeszcze dołożyć co sprawi wielki problem dla Ciebie. Korzystaj również z suplementów jakimi są odżywki białkowe, oraz węglowodanowo białkowe – pozwalają one na znacznie szybszą budowę tkanki mięśniowej, Najważniejszymik dla Ciebie suplementami będą odżywki białkowe/węglowodanowe, witaminy, aminokwasy BCAA, kreatyna i białko serwatkowe.