Najważniejsze zasady podczas budowania masy mięśniowej

Kategorie: Masa mięśniowa
Tagi: , ,

Najważniejsze  zasady podczas budowania masy mięśniowej Pierwszą najważniejszą zasadą w budowaniu masy mięśniowej jest nadwyżka kaloryczna, czyli dodatni bilans kaloryczny całego dnia. Jest to najważniejsza rzecz w budowaniu masy mięśniowej.Jeśli pozostałe zasady ominiesz – OK. coś zbudujesz, ale bez tego nie da rady!! Jest pełno kalkulatorów w internecie, które pozwalają na obliczanie własnego zapotrzebowania kalorycznego na cały dzień. Pamiętaj, że niezależnie jakie makroskładniki spożywasz, organizm traktuje je jako paliwo dla organizmu. Więc warto zwiększyć ilość spożywanych węglowodanów w swojej diecie. Oczywiście zaopatrzyć trzeba się w te węglowodany, które są zdrowe, nie sztuka zjeść paczkę chipsów czy coś – pamiętajmy, wszystko jest tdla ludzi, przy budowaniu masy mięśniowej powinno być to przynajmniej 5g węglowodanów na kilogram ciała! Dla niektórych są to duże ilości, a niektórzy zajadaja się więcej, wiadomo, dla jednej osoby wystarczy 5g, a dla drugiej 8g, zależy to też od typu budowy osoby. Warto więc patrzeć w lustro, robić zdjęcia pogładowe jak i wazyć się co tydzień. Jeżeli waga „stoi” warto dodać powiedzmy 50-100g węglowodanów do naszej diety, i obserwowac co się z nami „ dzieje” Pamiętaj również o tym by rozkładać węglowodany na cały dzień, ponieważ jest to paliwo – i największy bodziec energetyczny dla naszego ciała podczas całego dnia. Warto zapamiętać o glikogenie, ze podczas diety nie może być zbyt nisko,ponieważ organizm zacznie rozbija komórki mięśniowe i z Twojego budowania masy mięśniowej będą nici!