Wpisy oznaczone tagiem odżywianie

Ile białka potrzeba, aby efektywnie rosnąć?

Kategorie: Dieta
Tagi: , ,

Ile białka potrzeba, aby efektywnie rosnąć? Jest wiele sportów, lecz w żadnych sportach o odżywianiu nie wiedzą tyle co kulturyści. Sporty sylwetkowe są jedyną dyscypliną w której potrzeba tak precyzyjnego odżywiania. To jest taki sport, gdzie potrzeba jakościowego jedzenia. Dużo młodych adeptów sportów siłowych pyta się, ile potrzebuje białka w swojej diecie by efektywnie rosnąć. Można to łatwo wyliczyć, na przykładzie, jeżeli ważysz 100kg, i posiadasz 10% tkanki tłuszczowej. Co za tym idzie potrzebujesz 180g białka dziennie. Stosunkowo przyjęlo się, że powinno przyjmować się od 1,8 do 2,2g bg białka dziennie. Najlepszymi źródłami białek są, ryby, mięso, nabiał oraz odżywki serwatkowe. Białka są źrółdme energii , która służyd wspomagania treningu. Jeśli jemy zbyt mało węglowodanów, a dużo białka, to energia zostanie pobrana z białek, a nie z mięśni co za tym idize nasze mięsnie nie zostaną naruszone. Przed zawodami kulturyści stosują nawet po 3-4g na kilogram beztłuszczowej masy ciała białek! Co jest ogromną ilością. Dla przeciętnej osoby, ćwiczącej tylko dla siebie w zupełności wystarczy 2g białka na kilogram ciała, nie musi być to białko tylko zwierzące, nabiał to świetne źródło wapnia jak i serwatki białkowe. Musimy również pamiętac o tym, że dobrze by było, gdybyśmy nie spożywali całego zapotrzebowania na białko danego dnia w jeden posilek. Najlepiej sobie to rozbić powiedzmy, jemy 180g białka dziennie co za tym idzie przy sześciu posiłkach 6x 30g = 180 g co daje nam 30g białka na każdy posiłek, które się efektywnie przyswoi.

Co jest ważniejsze, trening czy odżywianie?

Kategorie: Dieta
Tagi: , ,

Co jest ważniejsze, trening czy odżywianie? Dla wielu osób niebędących w klimacie „siłowni i sportów sylwetkowych” siłownia, jak i podobne sporty jak trójbój itd. Kojarzą się tylko z dźwiganiem i nic więcej. Zapominają jednak o odżywianiu, które ma kluczowe zadanie w kulturystyce. Pewnie zaraz zapytasz, w jaki sposób odżywianie wpływa na przyrosty? To, że wiele ludzi mówi, że dieta to 60 a nawet 70% sukcesu, to prawda, nie wyssane z palca brednie. Ja osobiście jak i chyba każda osoba ćwicząca dla zdrowia na siłowni uważa i twierdzi, że dieta jest najważniejsza! Wiadomo, że sama dieta nie spowoduje, że Twoje mięśnie będą wielkie, i będą rosły. Do tego potrzebne są ciężkie treningi jak i regeneracja. Sam trening ma wiele zadań podczas oddziałowywywania na mięsnie, zmniejsza ilość glikogenu w mięśniach, wzrasta temperatura ciała i mięśni, przyśpies za tętno. Lecz sam trening bez dobrego odżywiania, nie da nic nam, niż zabawe na siłowni i tyle. Jeśli myślicie o kształtowaniu swojej sylwetki, chcecie zwiększyć mięśnie lb po prostu zbić troche tłuszczu z swojego ciała, musicie pamiętać o odpowiedniej zbilansowanej diecie, w której będziecie konsumowali produkty pełnowartościowe! Dużo ludzi jednak odpada z tego sportu z braku genetyki. Pamiętaj, że jeżeli ćwiczysz tylko dla siebie, to warto się skupiać tylko na sobie, siłownia to nie maraton, sumienność cierpliwość, a wszystko jest do stworzenia. Niektórzy mogą to szybciej od Ciebie, ale kwestia genetyki już nie jest ustosunkowana od Ciebie! Nie ważny jest typ twojej budowy. Oraz nie ważne jest to, w jakim stopniu zaczynasz, i kim jesteś, ważne by się wziąć za siebie!