Wpisy oznaczone tagiem posiłki

Skuteczne budowanie masy mięśniowej u ektomorfika

Kategorie: Dieta
Tagi: , ,

Skuteczne budowanie masy mięśniowej u ektomorfika Ektomorficy posiadają specyficzną budowę ciała, która wymaga o wiele więcej wysiłku niż zbudowanie masy mięśniowej w przypadku okresu masowego u mezo czy endomorfików. Są 3 zasady których musimy się trzymać by dobrze zbudować masę mięśniową. 1. Dobrze zbilansowana dieta 2. Odpowiedni trening 3. Wystarczająca efektywna regeneracja. Ponad 60-70% sukcesu jest w diecie, musimy mieć nadwyżkę kaloryczną – jeżeli jesteś typowym ektomorfikiem nadwyżka kaloryczna musi być zdecydowanie większa niż utrzymanie wagi. Największym problemem ektomorfika jest problem z przejedzeniem. Typowy ektomorfik powinien spożywać aż o 15% więcej niż potrzebuje jedzenia w dziennym bilansie kalorycznym. Ale dieta za nas nie zbuduje mięśni musimy o tym pamiętać, ważny jest również odpowiedni trening. Który jest 25% udanej masy. Ważna jest progresja siłowa, musimy dać duży bodziec uderzeniowy dla naszego mięsnia i najlepiej byśmy ćwiczyli na wolnych ciężarach. Ważna jest również odpowiednia regeneracja jak i sen.Optymalna ilość snu dla osoby która ćwiczy na siłowni jest to około 7 godzin i 30min. Podzcas snu odpoczywa hormon wzrostu, który jest odpowiedzialny za regeneracje. Ważny jest również wypoczynek podczas dnia. Jesteś ektomorfikiem, więc musisz spożyc bardzo dużą ilość kalorii, przy dodatkowym wysiłku innych sportach, itd., będziesz musiał jeszcze dołożyć co sprawi wielki problem dla Ciebie. Korzystaj również z suplementów jakimi są odżywki białkowe, oraz węglowodanowo białkowe – pozwalają one na znacznie szybszą budowę tkanki mięśniowej, Najważniejszymik dla Ciebie suplementami będą odżywki białkowe/węglowodanowe, witaminy, aminokwasy BCAA, kreatyna i białko serwatkowe.

Pomijanie posiłków podczas diety – konsekwencje

Kategorie: Dieta
Tagi: , ,

Pomijanie posiłków podczas diety – konsekwencje Czy można się dopuścić do odpuszczenia jednego, lub dwóch posiłków w diecie? Jedynym skutecznym sposobem na budowanie masy jak i redukcje jest odpowiednie dostarczanie puli kalorycznej podczas dnia naszemu organizmowi, podczas całego dnia. Musimy pamiętać o tym, że całkowite pominięcie posiłku podczas redukcji jak i budowania masy jest bardzo złym rozwiązaniem. Jeżeli jest to okres budowania Masy mięśniowej to jeszcze OK. – i jest to całkowicie zrozumiałe, lecz podczas redukcji nie jest to niestety zbyt dobre rozwiązanie ponieważ nie dostarczamy wtedy organizmowi zbyt dużej ilości kalorii. Jeżeli nie mamy jak zjeść posiłku o danej godzinie warto przygotować sobię jakiegoś szejka lub odżywkę białkowo węglowodanowego – typowego gainera, którego możemy wypić w chwilę jak zwyczajną kawę. Impreza a budowanie masy mięśniowej, bądź redukcja? Jeśli imprezy masz raz na jakiś czas, możesz potraktować to jako Duzy cheatmeal co napędzi tylko Twój metabolizm i nic specjalnego się nie zdarzy, lecz jeśli masz imprezy codzinnie będzie miało to bardzo zły wpływ na Twój metabolizm, jak i będziesz nabierał tkanki tłuszczowej w okresie masy jak i w okresie redukcyjnym. Jeśli Nawet wypada taki dzień, ze przypada nam cheatmeal to pozostałe posiłki dnia spożywaj już normalnie ?. Jakie podsumowanie tego artykułu? Ważne jest utrzymywanie puli kalorycznej na stałym poziomie, rotacje dietą powinny być powolne,i nie powinny być zbyt duże, jeżeli nie mamy czasu zjeść, wypij szejka, odżywki typu gainer są bardzo często używane – i co najważniejsze, są całkiem dobre w smaku.