Problemy podczas budowania masy mięśniowej – jak je pokonać? Cz1

Kategorie: Masa mięśniowa
Tagi: , ,

Problemy podczas budowania masy mięśniowej – jak je pokonać? Cz1 Sporty siłowe jak i kształtowanie sylwetki wiążę się z budowaniem jak i spalaniem tkani tłuszczowej. Wiele osób niestety ma problem z tym pierwszym – jak nabrać dobrej jakościowo masy mięśniowej. Jest to poważny problem dla młodych adeptów siłowni.Warto pamiętać, że to czy nabierzemy mase mięśniową, czy ją tracimy jest zależne od zapotrzebowania kalorycznego i ilości energii którą dostarczymy naszemu organizmowi z pożywienia.Analogicznie im mniejsza pula kalorii przyjęta dla organizmu tym tracimy, im większa zyskujemy. Największe problemy z przytyciem jak i nabraniem masy mięśniowej mają osoby o typie sylwetki ektomoroficznej. Posiadaja one niezwykle wysokie ciężkie do zjedzenia wysokie zapotrzebowanie energetyczne. Przez co budowanie mięśni jest dla nich trudne. Zatem zapytasz pewnie co powinieneś jeść? W jadłospisie osób które mają problem przyswoić ogromne ilości kalorii nie może zabraknąć węglowodanów złożonych o niskim indeksie glikenicznym, może być to naprzykład ryż brązowy, kasza grycza, płatki owsiane. Mogą być to również owocwe jak i carbo podczas trening, w tym przypadku to powinno się kształtować około 1 graman kilogram ciała. Weglowodany to nie wszystko – pamiętajmy o tym. Ważne jest dostarczanie tak dużej ilości kcal, ale czasami jest to niemożliwe przez zbyt szybki metabolizm. Jak temu zapobiec? Z pomocą przychodzą tłuszcze, które spowalniają metabolizm u takich osób. Takimi tłuszczami mogą być olej lniany, siemie lniane, oliwa z oliwek, avocado czy orzechy włoskie.