Wpisy oznaczone tagiem tłuszcze

Tłuszcze szkodzące naszemu organizmowi

Kategorie: Tłuszcze
Tagi: , ,

Tłuszcze szkodzące naszemu organizmowi W każdym spożywanym przez nas posiłku są tłuszcze. Niestety w większości ich są to tłuszcze, które nie pomagają w rolach życiowych naszego organizmu, i wspomagają go lecz tylko szkodzą. Największym złem jest tłuszcz nasycony. Zwiększa on w naszym organizmie poziom cholesterolu LDL czyli lipoproteiny, która posiada niską zawartość jak i zmniejsza dobre HDL. Co może spowodować nawet zatkanie tętnic w naszym organizmie. Tłuszcze nasycone są bardzo trudne w spalaniu –znacznie trudniejsze, niż pozostałe tłuszcze, ponieważ organizm dużo łatwiej je magazynuje w tkance tłuszczowej przez co powstaje, tzw „oponka” . Dalszym „niby tłuszcze” jest cholesterol, jego małe ilości możemy znaleźć w produktach które posiadają tłuszcze nasycone jak i tłuszcze trans. Zbyt duża ilość choresterolu może prowadzić do chorób serca. Niektóre osoby naturalnie posiadają zbyt wysoki poziom tych tłuszczów w organizmie. Nasz organizm jest przystosowany do codziennej regulacji jego stężeniea, więc nie trzeba uzupełniać tego rodzaju tłuszczów we „własnej” diecie. Ostatnim rodzajem złych tłuszczy są tłuszcze trans, które są najczęściej w olejach roślinnych, najpopularniejszymi produktami zawierającymi owe tłuszcze są krakersy, ciastka, oraz produkty, które posiadają długi termin wazności. Te właściwości wlaśnie nadają tłuszcze trans. Są one niebezpieczne dla zdrowia i obniżają poziom cholesterolu HDL a zatem podwyższają ten zły LDl. Nadmiar tłuszczy trans może prowadzić do nadczynności układu immunologicznego

Rola tłuszczy w organizmie

Kategorie: Tłuszcze
Tagi: , ,

Rola tłuszczy w organizmie Poniżej odpowiem Ci na dwa pytanie, czy redukcja oznacza spożywanie znikomą ilość tłuszczy, oraz czy możliwa jest większa ilość spalania tłuszczy poprzez spożywanie ich. Podczas redukcji nadmierne spożywanie tłuszczy w diecie nie prowadzi do dobrego, zarówno podczas budowania masy jak i redukcji nie możemy z nimi przesadzać. Przyjęło się, że tłuszcze powinny być na poziomie 1,1-1,2g na kilogram ciała. Mówimy oczywiście tutaj o zdrowych tłuszczach, a nie o byle jakich z śmieciowego jedzenia. Tłuszcze napędzają nasz metabolizm, więc także podczas redukcji, rezygnacja z nich byłaby dużą głupotą, Musimy się określić czy chcemy iśc w diete wysokotłuszczową, czy diete wysoko węglowodanową. Jedzenie tłuszczy sprawia ze nie chce nam się tak jeść. Hormonalne korzyści z spozywania tluszczy są na bardzo wysokim poziomie największym atutem tłuszczy n redukcji jest to, że sa one sycące. Odpowiadają za to dwa rodzaje hormonów jakimi są CCK i PYY. Tłuszcz to energia, więc można zamieniać je również z węglowodanami ,ale trzeba pamiętać o tym że jeden gram węglowodanów posiada 4kcal a gram tłuszczy posiada aż 9cakl. Co z tego wynika?Spożywanie zdrowych tłuszczy jest niezbędne do dobrej redukcji tkanki tluszczowej. Pamiętajm,y że wszystko z głową, i żebyśmy przypadkiem nie pili oliwy z oliwiek z butelki na łyka ? Oraz pamiętajcie, że niedobór tłuszczy może przyczynić się do efektu odwrotnego niż taki jaki oczekujemy.

Zdrowe tłuszcze

Kategorie: Tłuszcze
Tagi: , ,

Zdrowe tłuszcze Wiele osób twierdzi, że powinniśmy unikać tłuszczy – ze względu na otyłość bądź choroby, mit z jajkami i cholesterolem. Jest to błąd, medycyna niejednokrotnie udowodniła, że tłuszczę posiadają ogromne znaczenie dla naszego zdrowia! Musimy po prostu nauczać się odróżniać zdrowe tłuszcze od tych złych. Trzeba zapamiętać, że niezdrowymi tłuszczami są tłuszcze nasycone, trans, które wywołują choroby w naszym organizmie. Są to powazne choroby – bo miazdzyca, problemy z sercem jak i krążeniem. Nie musimy się o to martwić, że każdy rodzaj tłuszczu jest niezdrowy. Kwasy tłuszczowe omega – 3 są idealne dla osób które trenują. Są one najbardziej wartościowej dla każdego organizmu, ponieważ posiadają prozdrowotne właściwości. Gdy spożywamy kwasy tłuszczowe omega-3 poprawia się funkcje mózgu i zapobiega to powstawania komórek rakotwórczych! Kwasy omega również mają duży wpływ na produkcje komórek w naszym organizmie. Tłuszcze jednonienasycone i wielonienasyscone – mają za zadanie poprawę pracy naszego serca. Zwiększają znacznie jego ochronę. Obnizaja cholesterol we krwi. Produkty z tymi tłuszczami to naprzykład oliwa z oliwek, olej rzepakowy – więc warto zamienić olej słonecznikowy z swojej lodówki na te dwa bardziej wartościowe źródła tłuszczy. Tłuszcze te możemy również spotkać w orzechach, jak i awokado. Warto pamiętać o tym, że w diecie jest potrzebny umiar, i bilans kaloryczny, nawet jeśli spożywamy tylko zdrowe tłuszcze to łatwo z nimi przesadzić. Pamiętaj również, że jeden gram tłuszczu to aż 9kalorii jest to bardzo wiele!!