Wpisy oznaczone tagiem węglowodany

Najlepsze źródła węglowodanów

Kategorie: Dieta
Tagi: , ,

Najlepsze źródła węglowodanów Abyśmy dobrze funkcjonowali, w sumie tak jak wszystko na ziemi, musimy poprawnie się odżywiać w prawidłowe węglowodany. Energię człowiek pobiera z węglowodanów, które są kluczowe w okresie budowania masy mięśniowej. Poniżej przedstawię najlepsze źródła węglowodanów. Najzdrowszymi źródłami węglowodanów jest oczywiście ryż – podstawowe źródło węgli każdego kulturysty. Obojetnie jaki gatunek, może być to brązowy, biały bądź paraboliczny czy basmati lub jaśminowy. Dostarcza on ogromne ilości węglowodanów złozonych i błonnika. Daje ogromne pokłady energii. Kolejnym dobrym źródłem będą płatki owsiane oraz otręby – idealne na śniadanie. Pomimo wielu mitów ziemniaki, nie trzeba ich unikać, jest to świetne źródło węglowodanów – idealne w dni nietreningowe. Wszelakie makarony, wafle ryżowe jak i chleb pełnoziarnisty – to również węglowodany, które będą idealnie oddziaływały na nasz organizm. Każde z tych źródeł posiada mniej więcej 70g węglowodanów, nie zawiera żadnych cukrów, więc są to idealne źródła węglowodanów na masie/redukcji. Również owoce od czasu do czasu – najbardziej do śniadania, kiedy potrzebujemy dużego kopa na start będą jak najbardziej okej ? Makroskładniki owoców są różne, lecz nie są to jakieś olbrzymie ilości bądź pule kaloryczny. Co z tego wszystkiego wynika? Źródeł węglowodanów, ZDROWYCH WĘGLOWODANÓW mamy bardzo dużo. Nie musimy się ograniczać tylko do typowego kurczaka z ryżem.

Manipulacja węglowodanami podczas masy lub redukcji

Kategorie: Dieta
Tagi: , ,

Manipulacja węglowodanami podczas masy lub redukcji Udowodniono wiele razy, że diety bogate w dużą liczbę węglowodanów są dużo lepsze niż te bogate w węglowodany Jak manipulować węglowodanami, Na początku trzeba dodać kalorie które spożywamy cały tydzień i otrzymaną liczbę dzielimy przez siedem, powiedzmy, że wychodzi około 3 tyś kcal, później musimy ustalić udział tłuszczu w diecie, musimy o tym wiedzieć, ze tylko 15% kalorii dziennego pożywienia może posiadać tłuszcz, czyli w przeciętny dniu 450kcal ,może być tylko z tłuszczu. Co do białka musi to być około 2g białka na kilogram ciała. Reszta są to węglowodany. Redukowanie tkanki tłuszczowej powinno wyglądać schematem ABC czyli A- mała liczba węglowodanów, B- średnia ilość węglowodanów, C – duża liczba węglowodanów. Takim samym schematem czyli ABC, możemy budować masę mięśniową. Dieta ABC używana jest coraz częściej podczas budowania masy mięśniowej aby powiększyć masę mięśniowa warto zmodyfikować dietę ABC. Zacznijmy od ustalenia punktu startowego, którym będzie punkt A na przykładzie tych 3000 kcal, w dzień A powinniśmy spożyć 417g węglowodanów i 220g białka, w dzień B już powinno być to 500g węglowodanów i 220g białka, a w dzień C 625g węglowodanów i 220g bialka. Jeżeli chcemy efektywnie zbudować masę mięśniową, musimy powtarzać tą kombinację oczywiście wiele razy, a jeżeli waga stoi to dodać węglowodany do dnia A i obliczyć dalsze dni. Jest to dieta, która coraz więcej osób stosuje w kulturystyce ? tzw carb cycling