Wpisy oznaczone tagiem zamiennik

Sól stosować czy nie?

Kategorie: Dieta
Tagi: , ,

Sól stosować czy nie? Dużo osób jest przeciwna stosowania soli w kulturysytce, jak i w sportach siłowych, lecz można wierzyć lub nie ale sód jest pierwiastkiem który potrzebujemy aby żyć. Zapotrzebowanie na sód jest niezwykle wysoka niż na popularne zwykłe mikroelementy takie jak cynk, żelazo czy selen. Sód ma na celu odgrywanie głównej roli w układzie nerwowym (rekrutacje nowych jednostek ruchowych w naszym mięśniu) Warto też wspomnieć o tym, że sód poprzez wprowadzenie do komórki pobudza wchłanianie glukozy. Co za tym idzie, sód jest potrzebny aby transport glukozy do wnętrza komórki mięśniowej został przeprowadzony poprawnie. Sód ma również na celu pobudzenie układu transportującego aminokwasy z przewodu pokarmowego do nabłonka jeli. Oraz do transportu aminokwasów do komórek mięśniowych dla ich wzrostu oraz całkowitej regeneracji. Sód odpowiada również za lepsża termo genezę, czyli produkcję ciepła przez organizm. Aby podkręcić termoregulację ciała należy stosować przynajmniej 3g dziennie soli dziennie. Jakie jest indywidualne zapotrzebowanie czystej soli dziennie? Powinno przyjmować się około od 3 do 5g soli dziennie. Co do soli, różnie podchodza d otego profesjonalni kulturyści, niektórzy nie korzystaja wgl, a niektórzy często, ponieważ jest retencja wody, co do „zabaw” z solą jest to bardzo skomlikowana operacja, przed zawodami jak i w czasie zawodów. Ogólnie co warto z tego zapamięta ć? Całkowita likwidacja sodu z diety jest bardzo zła. Mięśnie się spłaszczaja, ponieważ glikogen średnio działa. Zbyt mało sodu powoduje również skoki aldosteronu. Co dla zawodników kulturystyki jest tragiczne podczas zawodów. Pozdrawiam ?